Jak si udržet kondici?


Jak si udržet kondici věděl Dr.Miroslav Tyrš v Sokole Pražském již v roce 1864 (viz fotka vlevo).
"... Člověk by měl  ke své práci (fysické i duševní), která je spojena často s jednostrannou zátěží, hledat stejně silnou kompenzaci. Pokud tuto kompenzaci nemá, objevují se často zdravotní potíže..."

 "... V našem zcivilisovaném životě i v pracovním procesu působí mnoho neblahých vlivů na tělesný vývoj mládeže i dospělých. Již způsob našeho sedění na židlích, nebo dokonce v křeslech a v pohovkách je pro naše tělo nepřirozený a dlouhé sedění ohrožuje řádné rozvinutí tělesných orgánů, zvláště kostry a často vtiskuje ráz celé postavě (ohnutá záda-vpadlý hrudník)..."

Správné držení těla popsal ve své knize Prof.dr. František Škvára: "Cvičení přímého držení těla" v roce 1947:
Cvičení přímého držení těla

Řešením únavy po práci nemusí být právě cigareta, pivo či kanape ... 
Večer u televize

Místo toho můžete např. zkusit běh pro zdraví: 10 důvodů, proč bychom měli běhat (pdf):
Běh pro zdraví

táboření v přírodě:
Častoboř, Bohuslav Hassmann na letním táboře, 1960

nebo každodenní kompenzační cvičení:
Kompenzační cvičení 1 Kompenzační cvičení 2

 

Kontakty

Tel.:(+420) 603 71 31 85
Email: info@ckneon.cz